Followers

There was an error in this gadget

Tuesday, December 20, 2011

Bulan Paling Cantik....




Assalamualaikum dan selamat pagi Rabu buat semua sudi menjengah blogku ini....
Kenapa lebih senang menggunakan 'aku'?....
Kerana segala coretan adalah suara dari hati....

Entah kenapa pagi ni aku nak bercakap tentang bulan....
Hakikatnya dari dulu aku memang suka bulan....
Walaupun bulan tu cantik luarannya saja....
Dalamnya tak menarik dan berbatu-batu macam jerawat anak dara yang baru nak tumbuh....
Bulan juga hanya menumpang cahaya daripada matahari....
Tapi aku tak kisah tu semua sebab memang aku sayang bulan....




Nak tau kenapa aku sayang bulan?....
Dulu bila aku sedih, tak ada tempat nak luah aku suka renung bulan....
Sambil air mataku jatuh satu-satu....
Aku bercakap-cakap seolah-olah bulan boleh dengar....
Aku mengadu pada bulan....
Sampailah air mataku kering dan aku jadi lega....
Tapi tak bermakna aku tak suka matahari....
Cuma aku tak sanggup nak bertentang mata dengan matahari....
Matahari mewah dengan cahaya dan retinaku tak akan dapat bertahan merenungnya, pedih....

Makin hari aku makin suka tengok bulan....
Walaupun bulan tetap bisu dan pekak tapi aku selalu rasa lega bila berdepan dengan bulan....
Damai, tenang....
Rupa-rupanya bulan pandai memujuk aku dengan caranya sendiri....
Akhirnya aku anggap bulan teman sajatiku....
Yang tak akan pernah tinggalkan aku....
Aku tau siang bulan tak kelihatan tapi aku juga tau bulan cuma sembunyi di balik matahari....
Malam harinya aku masih dapat bertemu bulan....
Setianya bulan menemani aku....




Dulu aku suka merajuk....
Sekarang pun sama tapi dah berkurang sikit....huhuhu....
Bila aku dah jauh hati dan rasa semua orang tak perlukan aku....
Aku rasa nak lari ke bulan....
Nak berpindah ke sana....
Hahaha....macam budak-budak kan....
Tapi masa tu aku tak rasa aku macam budak-budak....
Sebabnya cuma dengan cara tu yang akan melegakan aku....
Buat dadaku rasa lapang....
Hatiku dapat dipujuk....
Paling penting aku tak rasa sendirian lagi....





Selagi bulan setia menemani aku, aku akan selalu tersenyum....
Aku belajar banyak perkara melalui bulan....
Aku mula menghargai setiap sesuatu melalui bulan....
Aku akan selalu menyayangi semua orang macam bulan sayangkan semua orang yang diberinya cahaya pada waktu malam....
Bagi aku, bulanlah yang paling cantik yang tak ada tandingan....

Aku tak kisahlah ada orang nak baca atau tak n3 aku ni....huhuhu
Yang penting aku dapat bercerita tentang bulan....
Sebab inilah 'Suara Hati'ku maka aku ada di sini....
InsyaAllah malam nanti aku akan jumpa bulan lagi....

Wassalam....Raihan Zaffya....


1 ulasan:

Real Life in Malaysia said...

Salam Tuan Rumah,

Tuan Rumah buat saya tersenyum ... tadi nak buat entry tajuk ..."nak lari ke bulan" ... but i googled the phrase first to check ada ke orang feeling seperti ini ...

maka ini yang membuat saya tersenyum ... ada rupanya ... di sini ...

thank you ...

:)

 
Copyright suara hati... 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .