Followers

There was an error in this gadget

Wednesday, December 21, 2011




Assalamun a'laik....
Selamat berhari khamis....
Masa bergerak sehari lagi dan usia turut berganjak sehari....

Selawat dan salam ke atas Rasulullah saw....
Kaum keluarga dan para sahabat baginda....

Terasa nak bercakap tentang para suami la pulok....
Tak kiralah apa jawatan dan kedudukan para suami dalam dunia ni....(macamlah blog aku satu dunia yang baca....ekekeke)

Nak tanya sikit ni para suami....
Sayang ke pada is3 masing-masing?....
Kalau sayang apa tandanya?....

*Sediakan makan-minum dan kediaman/perabot mewah....
*Barang kemas secukupnya, kalau boleh gelang tangan sampai ke siku, rantai leher panjang sampai pusat, cincin jangan nak kata, berketul2 banyaknya. Kalau tumbuk orang wajib pengsan punya....
*Kosmetik beratus2 rm setiap bulan, nak bagi is3 nampak cun melecun mengalahkan is3-is3 orang lain walau kekadang tu si is3 memang ler xsecun mana. Bergantung pada berapa lapis dan tepek bedak kat muka, lipstik menyala2 ngan mata yang berkaler2 lip lap. Bulu mata tu gerenti ler sambung yang pelesu....
*Rambut is3 mesti ler bertukar2 fesyen sebulan tiga bulan sekali ke, lima bulan sekali ke. Sekejap lurus, sekejap kerinting, sekejap rebonding. Bukan je bulu mata yang pelesu, siap rambut pelesu lagik....




Owh! Macam tu rupanya kalau sayang is3....
Okey, boleh diterima....
Benda2 tu sume pun memang ler perlu....
Tapi....
Berpada2lah....
Bersederhana jangan sampai menjolok2 biji mata orang lain yang memandangnya....
Wahai suami renung2 semula, ada ke yang keciciran....
Ada ke yang ketinggalan dalam nak mengejar tu sume?....





Ada rupanya....
Sebenarnya kamu2 sume tak ler sesayang mana pada is3 kamu....
Bahkan kamu sedang menzalimi mereka dan menzalimi diri kamu sendiri...
Kamu biarkan diri kamu berdua tenggelam dalam dosa2....
Setiap hari, setiap minit dan satiap saat....
Wanita muslimah acuannya bukan begitu....
Kamu telah lupa akan batasan aurat is3mu....
Is3 tak menutup aurat, bukan je dia yang berdosa bahkan kamu akan lebih berdosa....
Sebabnya....
Tanggungjawab suami adalah mendidik, mentarbiyah dan menunjukkan contoh....
Kamu juga bertanggungjawab menjauhkan para is3 dari api neraka....
Bukan dengan kamu membiarkan is3 kamu yang akan menarik kamu masuk ke dalamnya....
Setiap mata-mata yang memandang kamu dua ler dapat sahamnya....
Kalau saham Bank Rakyat mungkin kamu suka tapi ni saham dosa+++ api neraka....


Ni ha dianya....
“Ada dua golongan dari ahli neraka yang belum pernah saya lihat keduanya itu: (l) Kaum yang membawa cambuk seperti ekor sapi yang mereka pakai buat memukul orang (penguasa yang kejam); (2) Perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang, yang cenderung kepada perbuatan maksiat dan mencenderungkan orang lain kepada perbuatan maksiat, rambutnya sebesar punuk unta. Mereka ini tidak akan boleh masuk syurga, serta tidak dapat akan mencium bau syurga, padahal bau syurga itu tercium sejauh perjalanan demikian dan demikian.”


Maka didiklah is3 kamu wahai suami....
Kesiani mereka dan sayang mereka dalam kacamata sebagai Muslim....
Pecayalah kalau kamu taat pada perintah ALLAH dan hukum-hakamNYA kehidupan rumahtangga kamu akan lebih manis dan bahagia....
Akan ada Nur dan rohnya....
Dan akan dinaungi oleh para malaikat....
Paling penting akan sentiasa dalam redha dah rahmat ALLAH....
Hidup akan jadi lebih berkat....
Jadikanlah is3mu sebegini....




Sudahlah ye, aku pun bukan ler banyak sangat ilmu nak cakap banyak lagi tentang benda ni....
Belum ler lagi kategori orang warak atau alim....
Cuma aku nak ler juga menyampaikan sedikit kebaikan dalam hidup aku ni....
Mudah2an ALLAH akan pandang....
Mana ler tau ada sedikit pahala....

Tapi aku tak fikir sangat tentang tu....
Yang aku nakkan sangat adalah redha dan rahmat DIA....
Tu ler yang paling mahal dan paling berharga....
Walaupun aku xalim tapi aku tutup aurat der....
InsyaAllah tutup aurat dengan sempurna, bukan ler bungkus aurat atau bertudung tapi macam telanjang, nauzubillah....

Baca ni ye....
Dan Katakanlah kepada perempuan-perempuan Yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang Yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali Yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya Dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka Yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka Yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki Yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak Yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa Yang tersembunyi dari perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, Wahai orang-orang Yang beriman, supaya kamu berjaya.
(Surah An Nur Ayat 31)

Hehehe....berkaler2 sungguh n3ku hari ni....
Bukan apa, xde ler mangantuk siapa yang baca nanti, tu pun kalau ada yang sudi baca ler....
Sebelum aku melalut lebih banyak lagi lebih baik aku undur diri....
Jumpa lagi kalau masih diberi usia, InsyaAllah....

Terima kasih ler pada siapa yang sudi baca....
Chaiyookkk!!! aja2 fightiinngg!!!

Wassalam....

1 ulasan:

aiyang said...

aja2 fighting!!!!!

 
Copyright suara hati... 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .