Followers

There was an error in this gadget

Saturday, January 29, 2011

Mujahid Kecil




Gelak besar
Wahahahahahaha
Aku tak sihat sebenarnya hari ni
Seluruh badan rasa lemah semacam je
Tak boleh berdiri lama-lama sebab aku akan pitam
Bosan pula rasanya asyik duduk diam-diam
Tak tau nak buat apa, aku pun berblogging
Ada follower baru rupanya, tak sedar aku
Pemiliknya ialah Mujahid Kecil
Entah kenapa, sekali pandang aku rasa tertarik
Blogger baru rupanya dia, baru ada 2 orang followers kalau tak silap
Aku pun masuklah blognya
Itu pun dengan tak ada rasa apa-apa
Niat sekadar nak jenguk-jenguk je, nak isi masa yang terasa lambat berlalu
Dengan muka selamba dan agak tak bermaya aku masuk blog dia
Maklumlah aku ni spesis penyedihlah juga
Bila badan tak selesa mood mudah je jadi lain
Kalau aku 'normal' aku memang jenis yang mudah ketawa
Korang buatlah apa je lawak, mesti aku ketawa punya
Satu masalahnya, bila aku dah ketawa memang susah sikit nak berhenti
Kadang-kadang dah macam orang tercekik je bunyinya
Sebab tulah kadang-kadang aku geram je dengan diri aku sendiri
Tiap kali nak merajuk lama-lama asyik tak menjadi je
Apa taknya, diorang yang dah faham sangat perangai aku ni
Sengaja le nak melawak depan aku, nak bagi aku ketawa
Bila aku dah ketawa, merajuk dan marah pun lintang-pukang tah ke mana
Huuuh! kadang-kadang terasa rugi sebab jadi orang yang senang ketawa....ekekeke
Haaiissh, apalah aku ni
Dah lupa pulak pokok asal
Asyik nak cerita tentang diri aku je, sapa le pun yang nak tau
Aku nak cerita tentang blog Mujahid Kecil tadi
Aku pun tak tau kenapa macam tertarik sangat bila dah masuk blog dia tu
Memang aku langsung tak kenal dia, dia pun dah sah-sah le tak kenal aku
Bila aku baca entri pertama Mujahid Kecil, aku sengih-sengih
Cerita tentang kentut yang dia tulis
Mood aku yang dek pada mulanya dah bertukar sikit
Dah mula lupa aku kurang sihat
Habis entri pertama aku terus masuk entri kedua
Kali ni kisah cikgu dengan anak-anak muridnya
Cikgu arahkan anak-anak muridnya buat perkataan berlawan
Dengan khusyuk aku baca, menghayati le kononnya
Ahahahahaha, sudahnya aku gelak sorang-sorang
Besar kecik besar kecik mata aku sebab gelak terlebih sangat
Senak perut ni rasanya, air mata pun mulalah keluar
Bukan sebab sedih tapi tak dapat tahan gelihati
Payah jugak aku nak hentikan gelak aku yang memanjang tadi
Fuuhhh, sudahnya berjaya jugak aku stopkan
Berpeluh aku...ehehehe
Lepas tu satu benda pelik dah jadi
Aku rasa macam sihat je, rasa free
Lepas tu aku ingat nak le share dengan seseorang dek aku tengah kehappyan
Hmmm, tapi macam tak ada respon
Tapi tak apalah, mungkin dia sedang bermasalah atau tak sihat
Mungkin jugak dia tengah moody
Jadi aku abaikan jelah
Sudahnya aku sambung balik baca semua entri Mujahid kecil
Semakin banyak aku baca, tah kenapa aku rasa macam dah kenal dia lama
Walaupun sekadar melalui tulisan lawaknya
Hati aku jadi senang, fikiran lapang
Nampaknya dalam tak sedar, adalah pahala untuk kamu
Mujahid Kecil
Dalam tak sedar jugak, kamu dah gembirakan aku hari ni
Yang pasti kamu macam dah lama aku kenal
Hehehe...tapi itu cuma sekadar naluri
Apa-apa pun, terima kasih untuk kamu
MUJAHID KECIL
Inilah caranya aku menghargai kamu
Orang yang memang aku tak kenal
Sebabnya aku memang suka menghargai dan berterima kasih
Dengan semua yang berada di sekelilingku
Biar pun apa yang mereka lakukan itu secara langsung atau pun tidak
Asalkan ianya berjaya buat aku senyum, sengih dan ketawa
Terima kasih sekali lagi wahai
MUJAHID KECIL
















0 ulasan:

 
Copyright suara hati... 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .