Followers

Monday, November 22, 2010

DATANG LAGI..

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM
ASSALAMUALAIKUM

Entah sudah berapa ribu hari aku bernafas di maya ini
Yang pasti hari ini juga aku masih mengecap nikmatMU
Syukur ya Allah di atas pemberianMU yang tak terhingga
Tiada lisan yang dapat menggambarkan besarnya kasih KAU limpahkan
Tiada lakaran yang mampu untukku ceritakan dalamnya pengertian
Ampunkan aku ya ALLAH andai sering saja tergelincir
Sesungguhnya landasan yang kulalui dipenuhi ranjau berduri
Lalu aku sering tertewas dalam perjalanan yang panjang
Terkadang aku keliru, tercari-cari dan kurang mengerti


Ampunkan juga ya ALLAH andai sering saja aku berkeluh-kesah
Selalu sahaja mahu yang sempurna sedang aku amat kekurangan
Berilah aku ruang dan masa untukku terus berlari
Kerana tika ini langkah masih terus saja tersandung
Bukan aku tiada usaha hanya saja masih kurang upaya
Ku sedar juga masa yang ada begitu singkat
Sedang begitu banyak kebocoran belum bisa kutampal
Hanya munajat padaMU agar usia diperpanjangkan


Sesungguhnya hanya ENGKAU Maha Mengerti
Apa yang terzahir dan tersembunyi
Lalu aku pasrah dalam mengabdi diri
Walau aku tak mampu mahu mengukir janji
Namun aku tahu ENGKAU amat mengerti isi hatiku
Seumur hidup aku hanya mahu mencintaiMU
Sehingga aku tidak tahu mahu meluah cinta
Buat makhlukmu bernama manusia
Belum sekali dalam helaan nafasku
Meluah cinta pada mereka
Untuk mereka hanya sayang yang aku punya


KASIH! sungguh mata ini sering basah
Tika kurasakan diri semakin jauh
Alpa sering menemani tidur dan jagaku
Khayal dan mimpi indah pada dunia
Hingga akan tibalah masa aku tersentak
Berdetak hebat jantungku, rawan dan pilu hatiku
Perlahan-lahan aku gagahkan ke awal pencarian
Biar acapkali aku begitu, masih kuharap keampunanMU
Masih saja aku mahu menjadi kecintaanMU


Pada tika-tikanya aku bagai hilang upaya
Tertanya-tanya pada diri
Mampukah aku menjadi kekasih awal akhirMU
Mampukah aku menatap sinar wajahMU
Mampukah aku? Mampukah aku KASIH?
Lalu kolam mata ini berkaca kembali
Terasa betapa kerdil dan kurangnya diri
Juga tertanya-tanya lagi
Mampukah aku mendapat syafaat kekasihMU
Mampukah aku menjadi umat MUHAMMAD yang disayangi
Hingga akhirnya semua itu 
Membuat tubuhku gigil dan gentar
Terasa longlai menjalar di sekujur tubuh


Lantas ENGKAU sering saja menjentik aku
Mengejutkan aku dari ketiduran
Perlahan-lahan KAU semai kembali
Cintaku yang hampir layu tidak berbaja
Oh! betapa malunya aku pada diri
Malu juga padaMU KEKASIH
ENGKAU sering saja mahu menghulur tangan
Tika kuhampir tenggelam dan kelemasan
Masihkah aku tidak bisa mengerti?
Betapa besarnya cintaMU padaku yang kerdil ini
Hanya aku saja yang sering terlupa
Aku adalah milikmu sudah pasti 
Aku adalah amanah ke atas diriku sendiri
Yang kelak akan dipertanggungjawab dan dipersoalkan


Aku mahu merafak sembah padaMU KASIH
Kau peganglah tali-tali di hatiku
Jangan biar terputus dan terlerai
Kuserahkan diri dan pengabdian hanya padaMU
Bantulah aku! belailah hatiku! kucuplah semangatku
Agar aku tidak bisa jauh meninggalkanMU
Andai aku terkhilaf lagi, tariklah aku kembali
Jangan kau biarku berlama-lama menyelam dosa
Kupinta lagi padaMU KASIH
Segeralah kau tarik kembali tanganku
Andai saja aku mahu tenggelam
Biar untuk seribu kali banyaknya 
Kerana yang pasti aku hanyalah 
HambaMU yang begitu lemah dan sering tertewas


Wassalam


RAIHAN ZAFFYA



 

0 ulasan:

 
Copyright suara hati... 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .